Ce să mănânci vara la prânz pe timp de caniculă?

Ți-am pregătit câteva idei despre ce-ar fi bine să mănânci vara la prânz, pe timp de caniculă.

Idei utile, astfel încât, să nu-ți fie foame după 2 ore după ce-ai mâncat, dar nici să nu te simți somnoros/somnoroasă.

Datorită temperaturilor foarte ridicate corpul face un efort suplimentar pentru a rezista la expunerea razelor UV și la deshidratare.

Acesta este motivul de bază pentru care vara este recomandat de către toți medicii nutriționiști consumul de preparate ușoare pe bază de fructe și legume.

Acestea sunt pline de vitamine care ajută corpul să facă față efortului de a rezista la temperaturile foarte mari, dar și este digerat mult mai ușor în comparație cu alte preparate.

Consuma preparate pe baza de legume

Corpul nu mai trebuie să consume resurse pentru digestie.

Cu precădere vara, dar nu numai, dacă la prânz mănânci prea mult sau alegi preparate grase cu sosuri grele, după te vei simți obosit și lipsit de energie.

Din aceste motive este important să tratezi cât mai serios alimentația pe timpul verii indiferent că vorbim de micul dejun, prânz sau cină.

Cu atât mai mult, în situația în care în fiecare vară avem recorduri noi de temperaturi extreme.

Cele mai multe recomandări de specialitate sugerează 3 mese pe zi, bine echilibrate între vitaminele din legume și fructe și respectiv fierul din carne.

Cine simte nevoia mai poate apela și la câteva gustări între mese, dar ar fi bine să aibe la bază tot legume sau fructe.

Totul trebuie să fie în cantități mai mici decât în sezonul de iarnă pentru ca procesul de digestie să se desfășoare în condiții normale.

ANTREURI

Flanul de vinete cu roșii confiate de brânză Gruyere, sos de ardei copți cu ulei de usturoi este un antreu absolut delicios, foarte apreciat și de vegetarieni.

Folosind legume (vinete, roșii sau ardei copți), brânză și ulei am creat un antreu light potrivit sezonului de vară.

În combinație cu o salată fără carne reprezintă un prânz perfect pentru orice Vegeterian.

Dacă alegi o salată cu carne ușor digerabilă (puiul sau vita) ai echilibrat perfect vitaminele și fierul.

Antreu din flan de vinete

SALATE

Salata SAVART conține bulete crocant-cremoase de brânză de capră învelite în panko, baby spanac, andive, ridichi, smochine posate în vin, vinegreta de rodie.

O salată fresh dar consistentă putem rezuma în câteva cuvinte ce-a spus Luca B. (un client al restaurantului):

“Ultima oară când am fost la Savart am ales salata Savart și parfait-ul de ficat de iepure. Deși au fost incredbil de gustoase nu am putut mânca tot, porțiile fiind consistente”

Alte salate mai poți găsi în meniul nostru de vară disponobil în prezent pe site la: https://savart.ro/meniu-restaurant

preparat vegan restaurant Savart Bucuresti

SUPE

Cum peștele este foarte recomandat pentru sezonul de vară, ți-am pregătit și noi câteva preparate pe bază de pește pe care ar fi bine să le încerci cât de curând.

Supa mediteraneană cu rouille și brânză Gruyere. O supă delicioasă foarte bună pentru a spăla stomacul după o petrecere sau după o zi în care n-ai apucat să mănânci foarte bine.

Pentru cei care consumă pește și/sau fructe de mare supa mediteraneană este o alternatvă foarte bună pentru borșul de pește.

Supa Thai Restaurant Bucuresti

Meniu Savart

Un meniu contemporan rafinat, cu influențe din toată lumea și folosind exclusiv ingrediente 100% naturale

VEZI MENIUL

Listă Vinuri

O colecție ideală de vinuri și șampanii selectate foarte atent astfel încât să completeze perfect gustul felului de mâncare pe care l-ai ales

VEZI MENIUL

Meniu Bar

Într-un echilibru perfect găsești întotdeauna băuturi naturale, alcoolice și non-alcoolice în funcție de fiecare sezon

VEZI MENIUL


PREAPARATE PE BAZĂ DE PEȘTE SAU FRUCTE DE MARE

Suntem foarte mândri de preparatele noastre pe bază de fructe de mare sau pește, iar acest lucru se vede în fiecare farfurie.

File-ul de cod alb de captură posat cu confit de praz, cartofi violeți si beurre noisette sau File-ul de halibut la tigaie, tabbouleh cu naut, sos de iaurt grecesc cu tahini, dukkah și boabe de rodice reprezintă un deliciu pentru orice iubitor de pește.

În meniul nostru mai găsești și alte preparate similare, foarte atent selectate.

Am ales să introducem în meniu doar acele preparate cu care putem surprinde în mod plăcut orice persoană care apreciază peștele și/sau fructele de mare.

creveti la tigaie restaurant Savart Bucuresti

DESERTURI

Pentru a respecta tema articolului o să vorbim doar despre deserturile potrivite pe timp de vară caniculară.

Tarta cu mere, Bavareza de zmeură și Budinca de Tapioca sunt la concurs pentru a-ți căstiga atenția.

Tarta cu mere caramelizate este poate cea mai dulce dintre cele trei deserturi, dar gustul absolut surprinzător le compensează pe toate.

Numai imaginează-ți pentru câteva secunde mere rase scufundate în caramel.

Bavareza de zmeură este undeva la jumătatea dintre Tarta cu mere și Budinca de Tapioca, fiind dulce și ușoară în acelaș timp.

Crema de ciocolată albă și jeleul de zmeură se combină ideal în această prajitură putând să te bucuri de un desert fără să ți se facă greață de la combinația dintre dulce și căldură.

Tapioca este în adevăratul sens al cuvântului desertul ideal pentru vară. Poate doar fructele simple să fie mai ușoare decât acest preparat.

Realizată dintr-un mix între lapte de migdale/orez și fructe exotice te ajută să-ți reîncarci imediat proviziile de glicemie.

Bavareză de zmeură Restaurant Savart Bucuresti
desert delicios la Restaurant Savart

BĂUTURI

În primul rând mai puțin alcool, mai ales dacă consumi tărie. Vin, diluat cu multă apă minerală (pentru săruri), sau 2-3 beri nu mai mult.

Poți consuma alcool seara, la cină, când temperatura de afară este mult mai mică comparativ cu mijlocul zilei.

În timpul zilei, concentrează-te pe băturile fresh și necarbogazoase: de la limonada și fresh la smoothie-uri din orice fructe.

Încearcă să nu consumi mai mult de o cafea pe zi, atunci când este foarte cald afară.

SFATURI DE FINAL

  • Nu mânca prea mult odată. Respectă cele 3 mese cu o pauză de minim 4 ore între ele;
  • Consumă multe lichide: apă, limonadă, sucuri fresh, smothie-uri, ceaiuri reci/calde, băuturi necarbogazoase;
  • Consumă puțin alcool: în cantități cât mai mici, fără tărie, vin combinat cu multă apă, cocktail-uri de sezon;
  • Consumă cât mai multe preparate bogate în Vitaminele A, C și E.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *